سخن بزرگان؛ [ و گفته‏اند چون از صفّین به کوفه بازگشت به شبامیان گذشت و آواز گریه زنان را بر کشتگان صفین شنود . حرب پسر شرحبیل شبامى که از مهتران مردم خود بود به سوى حضرتش آمد . امام فرمود : ] چنانکه مى‏شنوم زنان شما بر شما دست یافته‏اند چرا آنان را از افغان باز نمى‏دارید ؟ [ حرب پیاده به راه افتاد و امام سواره بود ، او را فرمود : ] بازگرد که پیاده رفتن چون تویى با چون من موجب فریفته شدن والى است و خوارى مؤمن . [نهج البلاغه] نصب سرامیک - محسن حبیبی  RSS " />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
19577

نصب سرامیک

سرامیک را روی بستری از ملات که در بالا توضیح داده شد، قرار داده و با تخته ماله سطح آن را صاف می‌کنند. باید توجه داشت که هنگام چسباندن سرامیک، اندود رویه (ملات) نباید گیرش خود را آغاز کرده باشد، زیرا در آن صورت سرامیک کاملاً به ملات نچسبیده و بعداً جدا خواهد شد.

پس از نصب سرامیک، و گیرش ملات، سطح سرامیک را آب می‌زنند تا کاغذ روی آن جدا شود و پس از آن با دوغاب، درز آنها را پر می‌کنند. ممکن است سرامیکها روی کاغذ نبوده و جدا باشند که در آن صورت نصب سرامیک، دانه دانه و با دقت فراوان پهلوی یکدیگر انجام می‌شود. در این حالت باید سطح به دست آمده کاملاً صاف و یکنواخت باشد. شکل سرامیک، مربع، مستطیل، شش‌گوشه و مانند اینهاست.

ـ بندکشی

میزان دوغاب سیمان و پودر سنگ برای پر کردن بندها به اندازه سرامیکها بستگی دارد. دوغاب مصرف شده برای بندکشی همواره بیشتر از حجم فضای خالی است، زیرا مقداری از دوغاب مصرفی برای سرامیک‌کاری باقی می‌ماند که پاک می‌شود و مصرف مجدد ندارد و لذا حجم دوغاب مصرفی برای سرامیک‌کاری با احتساب دورریز به میزان یک لیتر در هر مترمربع پیشنهاد می‌شود. در بندکشی می‌توان متناسب با رنگ سرامیک از رنگهایی استفاده کرد که به زیبایی سرامیک بیفزاید.

ـ مراقبت ضمن گیرش

حداقل تا سه روز بعد از نصب سرامیک نباید به آن ضربه مکانیکی وارد آید و درجه حرارت فضایی که سرامیک شده، نباید از 5+ درجه سانتیگراد کمتر شود. در صورت لزوم پس از گیرش اولیه ملات بندکشی، آب دادن سرامیک در چند نوبت کمک شایانی به ازدیاد مقاومت می‌نماید.



نوشته شده توسط محسن حبیبی در دوشنبه 89/6/1 ساعت دوشنبه 89 شهریور 1 | لینک ثابت | نظرات شما ()

منوی اصلی

صفحه نخست
ایمیل مدیر وبلاگ
پروفایل مدیر وبلاگ
طراح قالب

درباره ی ما


محسن حبیبی

عنلوین آخرین مطالب ارسال شده

ازمایش اسلامپ اسلامپ عمران مهندسی عمران . ازمایش زمان گیرش زمان گیرش . انالیز غربالی کردن دانه های سنگی غربالی کردن دانه های سنگی . ایا میدانید . ایمنی در ارماتور بندی . پرفسور سمیعی . خاکبرداری . دکتر مصدق-دکتر محمد مصدق-محمد مصدق . سوالات کاشی . نصب سرامیک . نقشه های اجرایی . وصله کردن ارماتور ها . ویبراتور بتن .

پیوند های روزانه

محسن حبیبی [8]
محسن حبیبی [14]
محسن حبیبی [12]
[آرشیو(3)]

آرشیو

اردیبهشت 89

پیوند های وبلاگ

قالب وبلاگ

امکانات

Design By :: 20Theme ::
قالب وبلاگ بلاگفا

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ mohsenhabibi محفوظ می باشد.
طراحی شده توسط محمد باقری

mohsenhabibi@ymail.com فرم عضویت؛